Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

29 November 2009 | Mexico, Cuernavaca

Ik zal weer even vertellen wat ik deze week zoal heb gedaan.

Maandag ben ik weer gewoon naar school geweest. Ik zat de hele dag alleen in de klas omdat er geen nieuwe studenten waren gekomen. Alleen is niet zo fijn en Susanne zat ook alleen in de klas de hele dag dus hebben we gevraagd of we samen konden. Dat kon maar zij liep een week achter op mij dus ik heb wat dingen herhaalt deze week maar ook wel nieuwe dingen geleerd. Het was wel echt veel fijner om met zijn tweeën in de klas te zitten.
Dinsdag waren er twee jongens op school, waar we eerder al mee hadden gepraat, die ons uitnodigden om iets te gaan drinken in de avond in een bar. Een van hun vrienden was jarig en ze zouden dat daar gaan vieren. We hadden niet onwijs veel zin maar de vorige keer hadden we ook al nee gezegd toen ze ons meevroegen dus nu gingen we maar. Na een klein misverstand over de afgesproken tijd was het uiteindelijk nog heel gezellig voor een paar uurtjes.
Woensdagochtend zag ik opeens een kerstboom in het zwembad liggen. Karina vertelde mij dat een nachtje in het zwembad en dan een halve dag in de schaduw een kerstboom goed doet… Na school was er weer een voetbalwedstrijd van Kytzia waar ik met Karina heen ben gegaan. Eerst natuurlijk weer heerlijk geluncht en daarna snel in de haast naar school gereden. Weer verloren ze, dit keer met 7-2 maar het blijft natuurlijk wel leuk om te zien.
In de avond ben ik naar Luna Nueva gegaan met Isaac. Ze vertalen hier elke titel van films maar de film was wel gewoon in het Engels met Spaanse ondertiteling. Het was echt een hele leuke film, iedereen die dat al tegen mij had gezegd, you were right!
Donderdag had ik mij op school ingeschreven voor een andere excursie naar México-stad. Er hadden zich nog helemaal geen andere mensen ingeschreven dus ik dacht dat het niet door zou gaan. In de avond ben ik met Nienke en Susanne naar de film Nueve York, te amo gegaan. Hij draait hier in een soort Mexicaans filmhuis. Met onze schoolpasjes hoefden we maar 15 pesos te betalen (dat is 75 cent!). De film was een beetje bijzonder maar ook wel heel leuk. Na de film zijn we nog even wat gaan drinken en daarna naar huis gegaan. Isaac kwam nog even langs en ik had hem zover gekregen om met mij naar Tepoztlan te gaan op zaterdag als de excursie niet doorging. Daar is een soort piramide die je helemaal kan beklimmen en dan heb je boven een prachtig uitzicht.
Vrijdag hoorde ik op school dat de excursie toch door zou gaan want er hadden zich nog 3 andere mensen ingeschreven. Na school heb ik even geskyped met toda la familia want Joertje was jarig!
Na de lunch ben ik met Karina en Kytzia naar een schoonheidssalon gegaan waar ik hun allebei op een manicure en pedicure heb getrakteerd. Sinds ik hier ben zei Karina al dat ze dat nog wilde doen en dat ze mij dan zou meenemen. Na de overheerlijke behandeling trakteerde Karina ons op een donut en Starbucks. Ze hebben hier een super lekkere soort donut winkel naast veel starbuks zitten. Het was heel leuk om met zijn drieën op stap te gaan, vooral om tijdelijk een zusje te hebben.
In de avond werd ik opgehaald door Isaac en zijn vriend Oscar en zijn we weer uitgegaan in Krishna. Het was heel gezellig en super leuk, het was alleen een beetje laat geworden. Toen kwam mijn super domme actie.. ik vergat mijn wekker te zetten...
Dus ik werd de volgende ochtend om 8 uur wakker gemaakt door de schoonmaakster die vroeg of ik niet op excursie moest naar México-stad. Ik voelde me echt super dom en heel erg stom maarja ik kon niks meer er aan doen dus ben ik maar weer gaan slapen.
Omdat ik toch nog iets nuttigs wilde doen ben ik in de middag naar het Robert Brady museum gegaan in het centrum van Cuernavaca. Glenys had mij verteld dat het een heel mooi museum was en het is iets dat je gezien moet hebben als je hier bent. Het museum was inderdaad heel mooi, het was een oud woonhuis met in elke kamer heel veel kunst van allemaal verschillende kunstenaars. Er zat ergens een vrouw op een bankje toen ik naar boven liep en ik vind haar er al heel Nederlands uitzien. We zeiden elkaar netjes gedag en even later raakten we aan de praat en vertelde ze mij dat ze inderdaad Nederlands was. Ik heb een hele tijd met haar gepraat, ze was heel aardig. Ze was aan het rondreizen door Mexico en was voor twee dagen in Cuernavaca. Ze vroeg mij of ik al plannen had voor de rest van de dag en ik zei dat ik best wel trek had. Toen zijn we samen in het centrum gaan lunchen. Op dat moment voelde ik mij echt de ultieme reiziger, zomaar met iemand gaan lunchen omdat we uit hetzelfde land komen. Na de lunch zeiden we elkaar gedag en ben ik weer naar huis gegaan. Ze waren hier de hele dag druk bezig geweest met kerstversiering op en om het huis dus dat zag er heel mooi uit. In de avond kwamen Isaac en Oscar mij weer ophalen en zijn we wat gaan eten. In een soort restaurantje op straat waar je typisch Mexicaans eten kon eten. Na het eten zijn we even naar een bar gegaan want Oscar wilde een voetbalwedstrijd zien. Het was een soort Mexicaanse versie van Real tegen Barca vertelde hij. We hebben alleen de laatste 20 minuten gezien maar het was wel leuk om weer even voetbal te kunnen zien.
Daarna zijn we weer even naar Krishna gegaan maar we waren alle drie best wel moe dus ik ben redelijk op tijd weer naar huis gegaan.
Vanochtend heb ik lekker uitgeslapen en daarna mijn eigen ontbijtje gemaakt, geroosterde boterhammen met pindakaas en thee. Zo meteen gaan we naar de mall waar we misschien naar de film gaan en we gaan even naar de kerk. Het is namelijk nu vier weken voor kerst en dan is er iets ofzo en Karina wil wat heilig water over haar auto hebben want er is altijd wat mee zegt ze. Die kleine aanrijding van vorige week heeft nogal wat nasleep want de familie van die jongen wil geld en doet heel erg moeilijk.
Nou dat was het weer voor vandaag.
Foto’s van een paar dingen staan weer op http://picasaweb.google.nl/yaravg

Groetjes aan iedereen!


  • 29 November 2009 - 21:33

    Rick,Yvon En Joeri:

    Hallo lieve schat,
    Leuk om te lezen dat je zo makkelijk contact legt.Beetje dom inderdaad om geen wekker te zetten, het zal de avond ervoor wel heel gezellig geweest zijn.....
    Je zit precies op de helft van de tijd in Mexico,al 3 weken weg van ons, maar we genieten van jouw mooie ervaringen. Missen je natuurlijk, zo af en toe zegt Joeri als we met z'n 3en eten, "vind het niet leuk zonder Yara",maar hij doet het heel goed. De eerste paar dagen waren moeilijk, maar nu lijkt hij zich er over heen te hebben gezet. Veel plezier, geniet nog lekker verder van Mexico!
    Liefs,
    Rick,Yvon en Joeri

  • 29 November 2009 - 21:58

    Steven:

    Hahaha, wat maak je een dingen mee zeg. Kerstbomen in het zembad? Maar ik zal het thuis doorgeven als tip.

    x en geniet van je laatste weken in Mexico!

  • 29 November 2009 - 21:59

    Marit:

    aaaaaaaaaaaah yaar isaac is leuk!hihi
    hoe gaat het met je lief heb vandaag even met je mama gepraat bij ado en die vertelde dat het gelukkig allemaal goed met je gaat.
    we genieten nog steeds van je verhalen
    dikke zoenen
    Marit(en ook van de rest natuurlijk)

  • 29 November 2009 - 22:34

    Sanne:

    Oeww yaar:Dleuk leuk ! Ook leuke foto's zeg: p
    En ook super goed dat je zoveel doet! je maakt echt optimaal gebruik ban je tijd daar!! Mail je snel terug! ga nu snel slapen morgen weer vroeg op XXX!

  • 01 December 2009 - 15:05

    Istha:

    Heeee lieve yaar,
    We hebben je hele stukje gelezen, en ook voorgelezen aan oma aan de telefoon. We vonden het heel leuk om te lezen!
    We hebben een webcam van sinterklaas gekregen, dus we willen wel even met je gaan skypen!
    Hoop van je te horen
    groeten uit c'borg

  • 02 December 2009 - 04:37

    Mia In Phoenix:

    Leuk Yara om even te lezen hoe 't met je gaat, spreek je de hele dag Spaans??? Straks als je over gaat naar Engels zal je er wel 'n Spaans accent in hebben ,ha,ha!
    See you soon !!!, luv Mia

  • 05 December 2009 - 19:05

    Rick,Yvon En Joeri:

    Hallo Yaar,

    We zitten te genieten van je Sintkado.Geweldig a la Wally.
    Wat zullen jullie een lol hebben gehad toen jullie de foto's maakten.
    Tot gauw!
    Dikke knuffel

  • 07 December 2009 - 23:03

    Rick, Yvon En Joeri:

    Hoi Yaartje,

    net je foto's bekeken van Taxco, echt heel leuk! Je kan zien dat je weer een leuke dag had met die meiden. x x x x Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cuernavaca

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2010

Einde van een super avontuur

04 Maart 2010

THE Olympic Games

09 Februari 2010

Alweer op een nieuwe plek

17 Januari 2010

America baby!

22 December 2009

Eindelijk!
Yara

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 21234

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 December 2014

Stage lopen in Australië

14 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Malmö

08 November 2009 - 13 Maart 2010

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Landen bezocht: