Einde van een super avontuur - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yara Gendt - WaarBenJij.nu Einde van een super avontuur - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yara Gendt - WaarBenJij.nu

Einde van een super avontuur

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

12 Maart 2010 | Canada, Vancouver

Hier is alweer het aller laatste verhaal..
Ook al is het kort op mijn vorige verhaal, ik wilde het toch nog even op de site zetten.

Ik was gebleven bij precies een week geleden, vrijdag. Het was de laatste dag school van de kinderen voor spring break. In de ochtend ben ik met Monique gaan hiken, een flinke klim. Monique zou mij wel even gaan klaar stomen voor het hockeyen. Het was de berg aan de overkant van het water, je kunt het vanaf hun huis zien. We zijn natuurlijk niet helemaal naar de top gegaan, waar wij heen liepen was een uur omhoog lopen. Eenmaal boven hebben we mooie foto´s gemaakt, je kunt hun huis vanaf daar zien. Daarna zijn we weer naar huis gegaan om lekker te douchen en te lunchen. Daarna zijn we snel naar school gegaan, de hele school ging zwemmen in het lokale zwembad en Monique en ik gingen mee als adults om op de kleintjes te passen. Het was heel druk in het zwembad en een beetje een chaos maar het was wel leuk om te doen en te zwemmen. Daarna zijn we met de schoolbus mee terug naar de school gegaan. Het zwembad is beneden in het dorp en dat is goed te lopen maar terug is het stevig omhoog en is er dus altijd een schoolbus voor de kinderen. Eenmaal op school hebben we nog even lekker in het zonnetje op het schoolplein gezeten, het was aardig warm zelfs met een trui aan. Thuis hebben we lekker op de veranda gezeten en is Monique later met Boris naar pianoles gegaan. Ik bleef thuis met Michelle en een vriendinnetje van haar die was komen spelen. Rond een uurtje of 5 kwamen de ouders van dat vriendinnetje, vrienden van Monique en Willem borrelen, hele aardige mensen. In de avond zijn we weer op tijd gaan slapen om de volgende ochtend weer vroeg op te gaan. We hadden een heel lekker ontbijt met zijn allen met onder andere heerlijke huckleberry pancakes. Na het ontbijt ben ik met Monique, Michelle en Boris vertrokken voor een sight seeing dagje. We zijn eerst naar de free ferry gereden waarmee we het meer over zijn gestoken. Aan de overkant hebben we eerst een stukje gereden en zijn toen naar een vuurtoren gelopen. Daar had je een prachtig uitzicht, stoere Boris en Michelle zijn ook helemaal boven op de vuurtoren gegaan. Daarna zijn we met de auto naar een heel klein dorpje gereden waar ze een aantal winkels hadden. We zijn een kijkje gaan nemen in een bezem winkel/makerij, een glasblazer en een weverij. Toen zijn we met de auto weer op de ferry gegaan terug naar de andere kant van het meer. Vanuit daar zijn we naar Fletcher Falls gereden. We moesten eerst nog een stukje door het bos en over het strand lopen om bij de mooie waterval te komen. Op het strand hebben de kinderen nog een beetje gespeeld en hebben we mooie steentjes gevonden. Na de waterval zijn we weer de auto ingegaan en doorgereden naar een klein dorpje, Kaslo. Daar hebben we een lekker ijsje gegeten in één van de cafeetjes die open was. Er zijn sowieso niet zoveel winkels en restaurantjes daar maar de meeste waren ook nog eens dicht. Na Kaslo zijn we weer doorgereden helemaal door de bergen en prachtig landschap. We hebben een grote loop gemaakt van iets van drie uur weer naar Nelson. Onderweg zijn we er soms uitgegaan op hele mooie plekjes en hebben we ook nog hertjes gezien. Eenmaal terug thuis waren we allemaal best wel heel moe, hebben we lekker gegeten en zijn we weer vroeg gaan slapen. De volgende dag stond weer iets heel leuks op het programma, skiën! Aangezien ik al 10 jaar niet meer had geskied was ik een beetje huiverig, de kinderen kunnen super goed skiën en vinden de zwarte piste een appeltje eitje. We waren er weer vroeg bij en het weer was prachtig, een strak blauwe lucht. Ik kon de ski’s, kleding en skischoenen van Willem gebruiken, aangezien hij ging vissen met vrienden, dus dat was heel fijn. We zijn begonnen bij de baby Hill haha om te testen hoe mijn ski skills waren. Gelukkig pakte ik het meteen weer op en had al snel door hoe het ook alweer moest. We zijn dus maar snel naar een andere Hill gegaan. Er zijn twee heuvels tegen over elkaar met elk een eigen stoeltjes lift. De ene heuvel is wat minder stijl en heeft allemaal wat makkelijkere pistes. De andere heuvel is een stuk hoger en heeft een heel aantal zwarte pistes en is gewoon een stuk steiler. We hebben eerst een stuk of 5 keer pistes gedaan van de makkelijkere heuvel. Ik vond het echt super leuk en heerlijk om weer te skiën, fantastisch! Na wat gedronken te hebben in het restaurant was het tijd om ons te wagen aan de andere heuvel. De kinderen wachtten al de hele tijd op het moment dat ik zou zeggen dat we daar heen gingen , dus daar gingen we. Het eerst obstakel was met Michelle in de stoeltjeslift komen die een stuk sneller ging, maar dat ging meteen goed. Eenmaal boven zei en dacht ik steeds, gaan we hier naar beneden? Nadat Monique en Michelle het eens waren geworden over de makkelijkste piste van de heuvel gingen we naar beneden. Het ging eigenlijk heel goed, vooral als ik Monique volgde. Ik vond het weer helemaal leuk en ging kei hard (voor mijn doen). Het laatste stukje was ook best steil, heerlijk die snelheid. Daarna zijn we gaan lunchen in het restaurant en hebben heerlijk buiten in het zonnetje gezeten. Toen gingen we weer naar de piste want we wilden allemaal nog lekker skiën. Dat ging ook weer heel goed. Het laatste stukje ging Monique alvast met Boris snel naar het restaurant want Boris moest plassen. Monique zei tegen ons dat we maar gewoon naar de liftjes moesten skiën en dan daar op haar wachten. Met Michelle achter mij gingen wij lekker naar beneden. Bijna beneden en op topsnelheid zag ik opeens links de liftjes dus ging ik naar links. Jammer genoeg had ik niet gezien dat daar een aantal bumps waren in de sneeuw met als gevolg dat ik onderuit ging. Eenmaal tot stilstand gekomen had ik raar genoeg mijn ski’s nog aan mijn voeten en mijn skistokken nog in mijn handen. Omdat ik me een klein beetje niet zo goed voelde zijn we nog even wat gaan drinken en even een kleine check up gedaan bij de EHBO. Alles was gewoon goed, niks aan de hand. Michelle en Monique zijn nog één keertje de berg opgegaan en daarna zijn we naar huis gegaan. Het was een half uurtje voordat de laatste lift omhoog zou gaan en ik durfde niet echt meer te gaan skiën. Ondanks dat heb ik echt een super dag gehad, echt heerlijk. Eenmaal thuis hebben we even lekker uitgerust en toen kwamen die zelfde vrienden van Monique en Willem oesters eten. Het was heel gezellig en het eten was heerlijk. Aan het einde van de avond voelde ik me al weer helemaal goed en ben ik lekker vroeg gaan slapen. De volgende dag zou ik met de kinderen cupcakes gaan maken, Monique moest werken. We zijn eerst naar de winkelstraat gelopen, Baker Street. Na wat leuke winkeltjes te hebben gezien hebben we nog wat ingrediënten gehaald voor de cakes en zijn we thuis aan de slag gegaan. Michelle en ik zaten helemaal onder maar het was leuk om te doen. Ook de icing hebben we volgend het recept gemaakt, we hadden groene, blauwe en roze icing. Het zag er heel mooi uit en ze smaakten ook goed. In de avond ben ik met Monique nog even naar de videotheek gegaan om een film te huren die ze mij wilde laten zien, een film die was opgenomen in de omgeving van Nelson en de plaatjes waar we waren geweest. Thuis hebben we de film gekeken, een leuke maar soms een beetje een rare film. De volgende dag ben ik weer met Michelle, Boris en Monique op pad gegaan. Deze keer gingen we eerst een wandeling maken in Kootenay Park langs het meer, over het strand en door de bosjes. Daarna zijn we doorgereden naar de hot springs. Die waren heerlijk warm en als het goed is natuurlijk helend. Het was weer heel mooi weer en dus lekker buiten in het zwembad. Na daar een paar uurtjes te zijn geweest zijn we weer naar huis gereden en hebben we lekker gegeten. Na het eten ben ik met Monique mee gegaan naar haar koor. Dat was leuk om te zien en te horen, het duurde twee uur maar de tijd ging best snel voorbij. Eenmaal thuis hebben we nog een film gekeken die we hadden gehuurd, Vicky Christina Barcelona. Ook dit was een leuke maar soms beetje rare film. Daarna zijn we weer lekker naar bed gegaan, Monique moest de volgende dag weer werken. In de ochtend heb ik mijn koffer ingepakt en tijdens Monique haar pauze gingen we met zijn allen wat drinken bij Oso Negro, een koffietentje waar in de zomer alle hippies zitten. Daarvoor ben ik nog even wat gaan kopen in Baker Street voor de mensen bij wie ik logeer in Delta. Na het koffiedrinken ben ik met Willem, Boris en Michelle naar Castlegar gereden. Dat is de dichtstbijzijnde grotere stad voor hen. Daar zijn we naar de Canadian Tire gegaan en hebben we bij Tim Hortons wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we weer naar huis gereden en heb ik met Michelle en Boris nog wat spelletjes gedaan. Nadat Monique thuis was gekomen heb ik iedereen meegnomen uit eten op mijn laatste avondje alweer in Nelson. We hebben heerlijk gegeten en hadden allemaal meer dan ons buikje vol. Thuis heb ik met Monique en Willem nog wat spelletjes gedaan en foto’s uitgewisseld. En toen was het alweer donderdag, tijd om te vertrekken uit Nelson. Na een lekker ontbijtje met zijn allen werd ik door iedereen weg gebracht naar het Greyhound station. Toen de bus weg reed werd ik druk uitgezwaaid door Michelle, Boris, Monique en Willem. Het was een hele leuke week die voorbij vloog, echt super om daar te zijn geweest. De bus reis terug ging weer voorspoedig en ik werd van het station opgehaald. In delta heb ik thuis nog wat gegeten en ben ik lekker gaan slapen. Toen was het vandaag, de aller laatste dag van het super grote avontuur. Vanochtend heb ik mijn koffers ingepakt, ik dacht dat het nooit ging lukken maar het paste zowaar in één keer allemaal. Nu zit ik al een tijdje maar een beetje te wachten om naar het vliegveld te gaan. Om 5 uur wordt ik weggebracht naar het vliegveld waar om half 9 mijn vliegtuig vertrekt naar Holanda.

De afgelopen vier maanden zijn echt een onbeschrijfelijke ervaring geweest, alles was helemaal super. Toch heb ik nu ook wel heel veel zin om weer lekker thuis te zijn, alles ik nu mooi afgerond.

Iedereen die alles gelezen heeft en reacties heeft geplaatst, heel erg bedankt!

Tot snel in Nederland

p.s. foto’s staan op: http://picasaweb.google.nl/yaravg

  • 13 Maart 2010 - 10:41

    Karlijn:

    En ik vond het super om al jouw mooie avonturen te mogen lezen via dit blog.
    Goede vlucht en wel thuis lieve Yara!!
    xxxxxxxx

  • 13 Maart 2010 - 11:01

    Sophie:

    TOTZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    <333333333333333333333333

  • 13 Maart 2010 - 18:02

    Steven:

    Lieve Yaar,

    Het zijn allemaal prachtige verhalen waarin we je hebben kunnen volgen! Ik denk dat je ouders helemaal blij zijn dat je weer terug bent!

    Ik ben van dinsdag op woensdag in Zoetermeer, zal ik dinsdagavond even langskomen als je tijd hebt?

    xxxxxx

  • 13 Maart 2010 - 23:54

    Monique:

    Hoi Yara!
    Welkom thuis, wij hebben ook een gezellige tijd met jou gehad in Nelson, hardstikke leuk dat je helemaal 'omgereden' (zo'n 1400 km met de bus!!) bent om ons te bezoeken!
    Liefs,
    Monique

  • 15 Maart 2010 - 10:21

    Rick, Yvon En Joeri:

    Hoi Yaartje,
    Een geweldige en emotionele thuiskomst. Heerlijk dat je er weer bent. We hebben genoten van je avonturen maar je ook verschrikkelijk gemist.xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2010

Einde van een super avontuur

04 Maart 2010

THE Olympic Games

09 Februari 2010

Alweer op een nieuwe plek

17 Januari 2010

America baby!

22 December 2009

Eindelijk!
Yara

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 21234

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 December 2014

Stage lopen in Australië

14 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Malmö

08 November 2009 - 13 Maart 2010

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Landen bezocht: