Drukke week - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu Drukke week - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu

Drukke week

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

22 November 2009 | Mexico, Cuernavaca

Hallo allemaal,

De afgelopen week was het zo druk dat ik nu pas tijd heb om weer iets van mij te laten horen.

Foto’s van alles wat ik nu ga vertellen staan op: http://picasaweb.google.nl/yaravg

Vorige week zondag was het heel gezellig met de hele familie.
Maandag heb ik mijn, nu alweer ex-buurvrouw, Cynthia ontmoet, ze is in de 40 en komt uit San Diego. Om eerlijk te zijn heb ik me de hele week aan haar geërgerd en vond ik haar echt een verschrikkelijk mens. Het feit dat de familie haar helemaal geweldig vond versterkte dat nog meer. Maargoed, maandag weer gewoon naar school geweest. Er waren ook 2 nieuwe Nederlandse meisjes, dat was wel heel leuk. Ze komen uit Groningen en heten Susanne en Nienke. Ze zijn hier voor 4 weken en reizen dan nog 4 maanden door een aantal zuidelijke landen. Nienke kan al aardig Spaans doordat ze het op school heeft gehad maar Susanne was een beginner.
Maandagavond zou ik met Isaac naar de bioscoop gaan maar dat werd dinsdagavond.
Dinsdag weer het gebruikelijke school ritueel, Glenys en ik hadden ons ingeschreven voor een excursie op zaterdag naar México-stad en een kookles donderdagmiddag. Dinsdagmiddag ben ik na de lunch naar een klein museum hier in de buurt gegaan met een kleine soort piramide. Was wel leuk om even de buurt te verkennen. Dinsdagavond was heel gezellig, jammer dat de film ging over een vliegtuigcrash en ik nog 4 keer moet vliegen.
Woensdag weer school zoals gewoonlijk, in de ochtend had ik de hele week les met Glenys wat heel gezellig en grappig was en in de middag met Cynthia. Na school ben ik met een taxi downtown gegaan. Ik was daar nog niet geweest dus dat leek me wel leuk. Er is een kleine en een grote kathedraal en een soort paleis. De kerken heb ik gezien alleen het paleis was al dicht dus ben ik een beetje rond gaan lopen. Ik werd serieus continu aangestaard door mensen omdat ik zo lang ben. Het centrum van Puebla was zeker weten leuker maar dit was op zich ook wel leuk met een paar pleintjes.
Donderdag na school hadden we onze kookles. We waren met 4 vrouwen, Cynthia, Glenys(zij konden het absoluut niet met elkaar vinden) een andere vrouw en ik. De vrouw die ons de les gaf heet Lolita, ze kwam ons op school ophalen en we kregen les in haar eigen keuken. Alle andere vrouwen hebben hier foto’s van gemaakt die ik via de mail nog ga krijgen. Het was wel gezellig maar het eten was niet zo lekker. De broccolisoep was wel lekker alleen de tortilla’s met gebakken banaan erin en met mole erop was niet echt een lekkere combinatie. Mole is een saus die lijkt op satésaus maar het smaakt anders. Als dessert hadden we rijstpudding, iets dat ik ook niet zo graag eet. Lolita is wel echt een super aardige en lieve vrouw en we hebben heel haar huis gezien.
Donderdagavond hadden Susanne en Nienke de Duitse meisjes en mij uitgenodigd om mee te gaan naar een soort optreden van iemand die ze kenden en die een band had. We waren van plan om rond een uurtje of 11 weer weg te gaan omdat we vrijdag weer naar school moesten maar het bleek in een disco te zijn die pas om half 11 open ging. Dus toen ben ik met de Nederlandse meisjes (we hadden niet de telefoonnummers van de Duitse meisjes) wat gaan drinken in een barretje. De naam klonk heel fout, rouge bar, maar het was een normale bar met allemaal Mexicaanse mensen. Het was een gezellige avond.
Cynthia had voorgesteld om de familie vrijdagavond mee uit eten te nemen als bedankje omdat zij zaterdag alweer wegging. Dus vrijdagavond zijn we gezellig met z’n allen uit eten gegaan in een heel leuk restaurant. Alleen Hector junior, die ze Hectorin noemen, was er niet bij want die had een feestje. Na het eten zou ik uitgaan met Isaac. Hij had een vriend uitgenodigd en Glenys had voorgesteld om mee te gaan, waar ik heel blij mee was. Uiteindelijk mailde ze mij dat ze niet meer meeging want ze was heel moe en 11 uur was voor haar te laat om te beginnen.
Uitgaan hier is echt heel anders dan in Nederland. We gingen naar een disco die Krshna heet, een plek waar vooral rijke mensen komen volgens mij. Binnen waren allemaal tafels met stoelen en banken eromheen en een kleine dansvloer. Overal waren obers om de mensen aan de tafels te bedienen. Het is hier ook gebruikelijk om in plaats van een glas drinken een fles te kopen, waar je dan de hele avond mee doet met een paar mensen. Het was heel gezellig en die vriend van Isaac was heel aardig, hij sprak alleen even goed Engels als ik Spaans dus dat zorgde voor veel gelach.
De volgende dag moest ik alleen om 8 uur alweer op school zijn dus Isaac heeft mij om 3 uur netjes thuisgebracht met de taxi.
De volgende dag voelde ik me dus zeg maar niet helemaal geweldig haha. Naar México-stad gingen Cynthia, Glenys en een Amerikaans koppel uit Phoenix mee die de vorige keer ook meegingen.
We gingen eerst naar het Frida Kahlo museum, zij was hier echt een beroemde kunstenares. Het was vooral een mooi museum, de kunst was iets minder maar ook wel bijzonder. Ze heeft een heel bijzonder levensverhaal waar ook een film van is gemaakt. Daarna gingen we naar het Dolores Olmedo museum. Het is haar oude huis met mooie grote tuinen eromheen. Overal hingen foto’s van haar en van haar met andere mensen, echt onwijs veel. Verder waren er ook veel mooie schilderijen van verschillende kunstenaars. Vervolgens vertrokken we weer met de auto naar Xochimilco. Dat betekent “where the flowers grow”. We hebben daar eerst met z’n allen geluncht, voor 80 pesos p.p. (100 pesos is 5 euro). Deze plek is heel erg bekend omdat er een 80km lang kanaal is waar 3 miljoen platte boten op varen. Het zijn een soort grote gondels met onwijs veel kleuren. Ik heb een paar foto’s maar ik krijg er nog meer van de anderen. We hebben dus een boottocht gemaakt en daarna nog rondgewandeld in het marktje dat daar was.
Ik heb weer onwijs veel lol gehad met Glenys en het was echt heel erg jammer dat zij aan het einde van de dag wegging. Ze ging naar haar tweede huisje, nog in aanbouw, ongeveer een uur van México-stad. Ook Cynthia vetrok vanuit daar weer naar huis. Glenys woont vlak bij Santa Barbara dus we gaan zeker een keer afspreken als ik daar ben. Ook het koppel uit Phoenix heeft mij hun adres, telefoon nummer en e-mail gegeven dus daar ga ik ook nog een keer langs als ik in Phoenix ben.
Eenmaal weer thuis heb ik Kytzia nog geholpen met haar huiswerk, ze moest een cel maken van piep schuim, klein, verf enz. het was maar goed dat Hector ook hielp want ik heb weinig kunnen doen met mijn a-creatieve handen. Daarna gingen we nog even naar de supermarkt en ben ik lekker vroeg gaan slapen.
Vandaag zijn we naar een auto expositie geweest. Hector heeft zijn eigen garage waar hij auto’s repareert maar ook oude auto’s opknapt en hij had een aantal auto’s opgeknapt die op die expositie waren. Ook al hebben ik en Karina niet zoveel met auto’s, het was best leuk om alles te zien en gezellig met de hele familie op stap te zijn. Hectorin en Kytzia maken echt de hele dag door ruzie, om alles schreeuwen ze tegen elkaar. Ik versta er helemaal niks van dus ik heb nergens last van.
Na de expositie gingen we weer naar Galerías om te lunchen. Ik had een salade genomen van 82 pesos en die was onwijs groot, nog groter dan een bak sla die wij voor de hele familie zouden maken. Het was wel heerlijk maar ik ben er nog steeds vol van (het is nu bijna 9 uur). Daarna gingen we nog even naar een winkel waar ze schoolspullen verkochten voor Kytzia waar ik ook meteen een nieuw schrift kon kopen aangezien de mijne al bijna vol is(!).
Nu zijn we weer lekker thuis en ga ik, na dit geschreven te hebben, nog even opruimen en daarna lekker slapen.
Ik zal proberen snel weer een nieuw verhaal te schrijven.

Groetjes en kussen aan iedereen!

  • 23 November 2009 - 07:52

    Sophie:

    iK BEN DE EEEEERSTE

    jammer dat die mevrouw weg is zeg! maar wel leuk dat je al die mensen gaat opzoeken als je verder reist. en ook flex dat je nederlandse meisjes hebt ontmoet, dat is wat makkelijker haha!

    xxxxx

  • 23 November 2009 - 07:53

    Sophie:

    oja EN maak is snel een foto van Isaac haha

  • 23 November 2009 - 08:56

    Karlijn:

    Jeetje meid, wat maak je toch een hoop mee! Ik ben wel benieuwd hoe het met je Spaans gaat, over skype moet je maar eens een paar zinnetjes zeggen;) En ik wil ook snel een foto van die Isaac zien haha! Veel plezier lieverd xx

  • 23 November 2009 - 12:03

    Steven:

    Het klinkt echt heel leuk allemaal! Ik krijg in januari Spaans dus dan kunnen we samen oefenen haha. x

  • 23 November 2009 - 18:38

    Christa:

    Klinkt wederom leuk Yara.. Ik kan me echt niet voorstellen hoe anders het daar is ik zie ergens 22 graden staan, hier regent het pijpenstelen, geniet ervan ook voor mij zou ik zeggen hahaha.
    xxx

  • 23 November 2009 - 21:24

    Rick Yvon Joeri:

    Hoi Yara, leuk dat we je nog net even zagen met skype, ik was met Joeri bij Leo jr. die ook dezelfde Packard Bell heeft gekocht en heb bij hem draadloos internet geinstalleerd. Je schrijft al je avonturen erg leuk op, heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat. In Spanje was het heerlijk met Joeri, elke dag 20-25 graden en hier regent het echt de hele dag. Veel liefs uit Z´meer en tot snel op skype x x x x x


  • 24 November 2009 - 14:26

    Leo:

    Hi Yara,

    Je hebt al gelezen dat ik nu ook aan het skypen ben. Laten we binnenkort wat afspreken. Ik stuur je wel een sms berichtje vooraf. Geniet van de avonturen en het mooie weer, want hier is het momenteel waardeloos takkenweer. Wist je al dat mamma en ik op 16 december naar de uitzending van DWDD en Paul&Witteman gaan? Wie weet herken je onze koppies nog wel tussen het publiek als je op uitzending gemist.nl kijkt.

  • 24 November 2009 - 15:29

    Lisette:

    Hee Yaar!
    Wat leuk allemaal zeg! Ik lees al je verhalen hoor:D Echt leuke dingen maak je allemaal mee!!
    En ik wil wel even een foto van isaac zien natuurlijk;)
    Heeeel veel plezier verder!!
    Kuss

  • 26 November 2009 - 09:10

    Willem En Annet:

    volgens mij verveel jij je geen moment! Veel plezier verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cuernavaca

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2010

Einde van een super avontuur

04 Maart 2010

THE Olympic Games

09 Februari 2010

Alweer op een nieuwe plek

17 Januari 2010

America baby!

22 December 2009

Eindelijk!
Yara

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 21234

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 December 2014

Stage lopen in Australië

14 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Malmö

08 November 2009 - 13 Maart 2010

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Landen bezocht: