2e bericht - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu 2e bericht - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu

2e bericht

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

15 November 2009 | Mexico, Cuernavaca

Heel erg bedankt voor alle leuke reactie op mijn vorige verhaal.

Hier is weer een nieuwe en ik zal beginnen waar ik was gebleven.

Woensdag was het ochtendritueel weer hetzelfde en was het op school weer leuk en leerzaam. Voordat Karina mij kwam ophalen heb ik op school nog even geskyped met me ouders en Joeri, dat was vooral voor Joeri heel leuk.
Nadat Karina mij op had gehaald zijn we naar de supermarkt gegaan, ik vond het wel leuk om mee te gaan en te zien hoe dat hier is. Voor Nederlandse begrippen is alles hier best goedkoop. Karina heeft me van alles wat we tegenkwamen de naam geleerd. Als je hier gaat betalen staan er al kinderen klaar die bij de supermarkt werken om je spullen in tassen te doen en alles voor je naar de auto te brengen.
Daarna weer heerlijk geluncht.
Na de lunch zijn we naar Kytzia haar school gereden want die had een voetbalwedstrijd. De hele familie heeft een hekel aan voetbal, alleen Kytzia vindt het leuk en zit nu net een maand op voetbal. Ze speelden maar kort en op een klein veldje maar het was leuk om te zien. Daarna hebben we weer lekker avond gegeten en ben ik weer vroeg gaan slapen.
Donderdag heb ik mij samen met Glynis, met wie ik in de ochtend les heb, ingeschreven voor een excursie op zaterdag naar de stad Puebla.
Voordat Karina mij kwam ophalen heb ik nog even heel leuk geskyped met Sophie. Na school hebben we Kytzia opgehaald en heeft Karina mij geleerd hoe zij broccoli soep maakt. Na de lunch zijn we nog naar een paar winkels gegaan met z´n 3en en daarna weer het zelfde avond ritueel.
Vrijdag was het op school weer hetzelfde en moest Karina na school nog wat dingetjes ophalen en doen.
Na de lunch wilde ik eigenlijk naar Starbucks gaan lopen, ongeveer 20 min. lopen, maar ik was zo lang aan het skypen met Yvon dat het al donker werd. Dan is het niet meer zo veilig om te lopen en moet je met de taxi. Taxi´s zijn hier super goedkoop en er zijn er super veel. Alleen de radio taxi´s zijn veilig en brengen je voor 2 euro downtown of naar school, waar je maar wilt. Maar ik had geen zin meer dus ik ben eindelijk al mijn Nederlandse tijdschriften gaan lezen.
Om negen uur gingen we avond eten en daarna ben ik weer lekker gaan slapen.
Zaterdag was de dag van de excursie, ik moest om 7 uur op school zijn. Dus Karina had gezorgd dat er een taxi mij om half 7 thuis zou ophalen. Op school kwamen we erachter dat er ook mensen van andere scholen meegingen, we waren in totaal met z´n 12en.
Ik kwam erachter dat er twee Duitse meisjes bij mij op school zitten die heel aardig zijn. Eentje blijft nog maar één week maar de ander blijft net zoals ik nog 5 weken. Verder was er ook een hele aardige jongen van een andere school waar we de hele dag een beetje mee zijn opgetrokken, Isaac.
Puebla is ongeveer 3 uur rijden. We zaten in 2 grote auto´s. De eerste stop was om even wat te eten en te drinken, je kon vanaf daar 2 vulkanen zien. De ene is slapend en de ander is rokend. De gids vertelde de hele dag alles in het Spaans, dus ik heb minder dan de helft overal van meegekregen. Daarna reden we door naar de eerste kerk van de dag. Foto´s gemaakt, verhaal er over gehoord en toen zijn we weer doorgereden.
Toen naar het archeologische gebied van Cholula, we mochten helaas de piramide niet in want er werd aan de tunnels gewerkt. We konden wel helemaal naar boven lopen naar het kerkje, daar was een prachtig uitzicht.
Daarna reden we door naar Puebla, daar hadden we eerst lunch in een restaurant. Vervolgens hebben we daar een museum bezocht. Het was een soort woonhuis met allemaal kamers waar blijkbaar een belangrijk persoon heeft gewoond. Ik heb geen idee wie het was en waarom het zo bijzonder was.
Na het museum hadden we vrije tijd om nog twee andere hele mooie kerken te bekijken. De kathedraal van Puebla en Capilla del Rosario. Er was een soort plein midden in de stad met allemaal cafeetjes en restaurantjes eromheen, echt een leuke stad.
Daarna zijn we om 5 uur weer naar huis gereden en waren we om kwart over 8 weer bij de school.
Ik heb toen met Isaac een taxi gedeeld naar huis want hij blijkt vlak bij mij te wonen. Hij nodigde mij ook uit om maandag naar de film te gaan en om in het weekend naar de disco te gaan. Dus mijn Mexicaanse moeder is helemaal blij en trots dat ik vrienden heb gemaakt haha.
Vandaag is er de andere “student” gekomen die naast mij slaapt. Zij heeft precies zo’n kamer als ik heb. Ik heb haar nog niet ontmoet maar Karina zegt dat ze heel aardig is. Ze is 40 jaar, komt uit San Diego en blijft hier voor een week.
Straks gaan we met de hele familie naar een mall, daarna gaan we fastfood lunchen en dan naar de bioscoop, naar 2012. Wordt weer een leuke dag dus.
Foto’s van de excursie staan op http://www.mijnalbum.nl/Album-VHCRJSFL-Foto's-van-Dagje_weg.html
Het zijn er niet zoveel maar ik krijg er nog een aantal van Glynis, zij heeft allemaal foto’s gemaakt in Puebla.

Ik zal snel weer wat van me laten horen, groetjes aan iedereen!


  • 15 November 2009 - 18:57

    Christa:

    Hey Yara,
    Echt leuk om weer berichtje te lezen. Echt een wereld van verschil denk ik zo. Haha ik heb nog nooit een vulkaan gezien dus. Hoe vond je de film 2012? Ik heb m gister ook gezien namelijk. ;)
    xxx

  • 15 November 2009 - 19:54

    Sophie:

    waaaaauw ziet er echt super mooi uit! en echt leuk dat je zoveel leuke dingen doet! xxx

  • 15 November 2009 - 20:05

    Marit:

    Hee lieve yaar
    fijn om te lezen dat alles goed met je gaat, we lezen hier met ze allen je verhalen! Vind het echt super hoe het er allemaal uitziet.
    Doe voorzichtig en ik wacht op je volgende verhaal hihi
    dikke zoen

  • 15 November 2009 - 20:56

    Danielle:

    Leuk leuk leuk! Veel plezier! xx

  • 15 November 2009 - 21:45

    Leo:

    Jeetje Yara, wat gaaf allemaal. Weet je, ik ben zo hartstikke trots op je en terwijl ik dit schrijf zit ik een traantje weg te pinken. Toen mamma en ik net zo oud waren als jij hebben wij stilletjes ook wel eens aan een avontuur in het buitenland gedacht, maar het is er nooit van gekomen. Zo veel lef heb je om dit allemaal te doen en mee te maken. Echt fantastisch. Blijf van ieder moment genieten en kijk goed om je heen. Voor je het weet is het al weer voorbij en zit je in een volgend avontuur.
    Dikke kus, ook van Renate !!

  • 15 November 2009 - 23:38

    Steven:

    Ik ben jaloers nu ik hier aan mijn huiswerk zit haha. Het klinkt echt heel mooi allemaal!

  • 16 November 2009 - 09:20

    Carolien:

    Ha Jaartje, Wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal doet. Zo blijven we goed op de hoogte. Jij hebt vast het sportnieuws van hier gehoord he? Sven maar nipt gewonnen (Hij was ziekig), Marianne timmer gevallen en uitgeschakeld voor het hele seizoen. Heel erg. En ook van Persie mag rekenen op 3 maanden herstel. Enkelbanden gescheurd. Je vader en joeri zitten nu heerlijk in Spanje. Ze boffen want hier is het weer somber, donker en nat. Lieve Yara, veel plezier en tot de volgende keer!

  • 16 November 2009 - 10:04

    Sanne:

    Yaartje! Wat leuk weer om te lezen!
    Ik zal deze site trouwens ook maar even naar opa en oma mailen.. die weten het misschien wel niet...
    Klinkt allemaal weer heel leuk en ook super leuk dat je ' Vrienden hebt gemaakt' :P
    Ben benieuwd hoe daar het uitgaan zal zijn!
    Dikkkeee kuss!!

  • 16 November 2009 - 13:33

    Laura:

    Hoi Yaar!!
    Nog maar een week weg en al zoveel te vertellen! en wat een mooi huis zeg :)
    De hockey ging gisteren niet door dus je hebt niets gemist! haha.
    Leuke verhalen, ik blijf je volgen hoor!

    Veel plezier,
    Liefs

  • 16 November 2009 - 13:34

    Laura:

    Hoi Yaar!!
    Nog maar een week weg en al zoveel te vertellen! en wat een mooi huis zeg :)
    De hockey ging gisteren niet door dus je hebt niets gemist! haha.
    Leuke verhalen, ik blijf je volgen hoor!

    Veel plezier,
    Liefs

  • 16 November 2009 - 15:37

    Marijke:

    yara!
    klinkt leuk, vooral ook leuk dat je al mensen hebt leren kennen! en laat al je moves zien in die mexicaande disco he! ;)

    PS HGC heeft verloren dus we zijn weer in de running voor de eerste plaats yeah (h)

    veel plezier!

  • 16 November 2009 - 17:07

    Giulia:

    aah klinkt leuk allemaal yaar! lekker warm in het zonnetje met je petje op

    ik wil oooooook

  • 16 November 2009 - 20:24

    Yvon:

    Hallo lieverd,
    Fijn om je weer gezien en gesproken te hebben,best saai zo zonder Rick, Joeri en jou!Maak er een leuke filmavond van.
    Liefs,
    Yvon

  • 16 November 2009 - 20:52

    Rick En Joeri:

    Hallo Yara, hier een bericht uit Spanje. Ben net op de hoogte gebracht door Yvon over al je avonturen, ik ben echt heel blij dat het zo goed met je gaat. Hier is het 26 graden, we hebben vanmorgen gezwommen in de zee met oma Joke en hebben vanmiddag heerlijk gewandeld en daarna( en dat was het hoogtepunt van de dag voor Joeri) heerlijk gegeten in Altea. Woensdag zijn we bij Karel en Jos, kunnen we dan om 21.00 uur(onze tijd)skypen?
    Kusjes Rick en Joeri

  • 17 November 2009 - 00:48

    Sylvia:

    Kan je ook niet een excursie nr Acapulco doen??? Dat is volgens mij nl superleuk!
    Leuk om je zo te kunnen volgen! Veel liefs van je buuf.

  • 17 November 2009 - 05:44

    Monique:

    Ola guapa!

    klinkt allemaal mucho gaaf y mas, como es el vido en mexico? ben mijn spaans een beetje kwijt geraakt, krijg helemaal zin in een opfrissingscursus. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, Yara!
    Liefs,
    Monique
    Ook van Willem, Michelle en Boris

  • 17 November 2009 - 08:17

    Opa En Oma Spanje!!:

    Tjeetje, Yara, wat is dát geweldig zeg, dat we alles zo goed kunnen volgen en wat héb je het goed getroffen, het lijkt wel een film!!Nou, wij genieten hier van je vader en je broer, hebben alle gezwommen in een glad zeetje en gewandeld en vandaag gaan we een moeilijke bergtocht doen, tis prachtig weer!, nou, we blijven je volgen groetjes en een dikke kus van ons allebei!!

  • 19 November 2009 - 15:23

    Lizzy:

    LEUK!
    erg leuk om steeds weer te lezen hoe je het daar hebt!
    het ziet er geweldig uit daar!
    heeel veel kusjes!!
    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cuernavaca

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2010

Einde van een super avontuur

04 Maart 2010

THE Olympic Games

09 Februari 2010

Alweer op een nieuwe plek

17 Januari 2010

America baby!

22 December 2009

Eindelijk!
Yara

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 21230

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 December 2014

Stage lopen in Australië

14 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Malmö

08 November 2009 - 13 Maart 2010

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Landen bezocht: