Eerste bericht vanuit Mexico - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Mexico - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Yara Gendt - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Mexico

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

11 November 2009 | Mexico, Cuernavaca

Hallo allemaal!

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de smsjes, kaarten en mailtjes die ik heb gekregen om mij een goede reis te wensen.

Ik zal beginnen bij het begin.
Zondagmiddag vertrokken we om half 12 richting Schiphol. Sophie en Marloes kwamen mij heel lief uitzwaaien.
Nadat ik op Schiphol me koffers had weggebracht moesten we afscheid gaan nemen. Stonden we daar met z´n vieren te huilen, het is een heel raar idee dat je elkaar vier maanden lang niet gaan zien.
Na de douanne nog even wat kleine dingetjes gekocht voor het gastgezin.
Mijn super aardige buurvrouw had er ondertussen voor gezorgd dat ik business class mocht vliegen. Heerlijk dus. Maar twaalf uur in een vliegtuig zitten is toch wel heel erg lang. De vlucht zelf duurde 11,5 uur en die uren gingen eigenlijk best snel voorbij.
Op het vliegveld van Mexico-stad, na ruim een uur in de rij te hebben gestaan, kreeg ik een stempel in me paspoort en kon ik me koffers gaan halen. Toen ik door de deuren kwam stond er een klein oud mannetje met een A4tje met “Yara van Gend” erop. Hij bracht me in 1,5 uur naar Cuernavaca naar mijn gastgezin. Het verkeer was echt heel erg chaotisch en druk en niemand houdt zich hier aan de verkeersregels.
Toen ik aankwam bij mijn gastgezin werd ik heel hartelijk ontvangen door de moeder, Karina, en de dochter van 13, Kytzia. Zij brachten me naar mijn kamer.
Ze hebben een groot huis met een grote tuin met zwembad en achterin de tuin staat nog een soort huis waar mijn kamer is met badkamer.
De volgende ochtend werd ik om 07.10 uur verwacht aan het ontbijt.
Kytzia vertrekt al om zeven uur naar schoolen ietsje later vertrekt ook zoon Hector van 17 met de auto naar zijn school. Karina brengt mij om iets over half 8 naar school, mijn lessen beginnen om 8 uur.
De eerste dag was ik heel erg moe en niet zo lekker maar iedereen was heel lief en aarig, Karina zei steeds dat ik nu een nieuwe moeder had, een Mexicaanse, en dat ze me gingen verwennen.
Op school kreeg ik eerst een introductiepraatje van een man en een introductiefilm te zien. Daarna kreeg ik een rondleiding door de school. Er zijn 12 gebouwen en er zijn vooral veel Mexicanen omdat het ook gewoon een Mexicaanse school is.
Ik heb de eerste week drie lessen per dag, van 8 tot 2. De eerste twee lessen heb ik samen met een Amerikaanse vrouw van in de 40. Het zijn best leuke lessen en vooral heel leerzaam met 1 leraar op 2 leerlingen. De derde les heb ik met een andere Amerikaanse vrouw die net in Mexico is komen wonen. Ook dat is 2 op 1 dus daar leren we ook heel veel.
Om 14.20 uur werd ik maandag opgehaald door Karina en zijn we naar de garage van haar man gereden, hij heeft een eigen garage. Daarna zijn we doorgereden naar “the commercial zone” een soort winkelstraat die ze mij wilde laten zien. Toen zijn we naar huis gereden waar we hebben geluncht. Lunch is hier zoals in Nederland het avondeten is, de belangrijkste maaltijd van de dag.
Na de lunch hebben we Kytzia opgehaald van haar school want ze had voetbal training. Vervolgens zijn we naar Cuernavaca Plaza gegaan, dat is een soort winkelcentrum. Daar hebben we een Mexicaanse simkaart gekocht zodat ik hier altijd kan bellen.
Toen we daar geweest waren kon ik even rusten op mijn kamer.
Om half acht werd ik weer naar beneden geroepen voor het avondeten.
Twee neven van Hector waren er ook, hele aardige jongens van in de 20 die even langskwamen. Na het eten hebben we een soapopera gekeken en daarna ben ik om 10 uur gaan slapen.

Vandaag weer het zelfde ochtend en school ritueel en na school hebben we Kytzia van haar school opgehaald. En aan het einde van de middag hebben we weer gegeten.
Nu heb ik even een paar uurtjes tot het avond eten om te rusten.

Er komt snel weer een nieuw bericht en ik zal een aantal foto’s van mijn kamer en het huis op deze site zetten.

Adiós, hasta luego!

  • 11 November 2009 - 06:29

    Sophie :

    wooooow wat een huis, lekker zeg! en je gastmoeder klinkt super lief haha! fijn om te horen dat t allemaal is!

  • 11 November 2009 - 07:15

    Marloes:

    pwauuuuuw
    wat een huis! en een kamer! mooi dat alles goed is gegaan!

  • 11 November 2009 - 08:23

    Leo:

    Hi Yara,

    Wat een geweldig huis zeg ! Leuk om je eerste reisverslag te lezen en fijn om te horen dat alles goed gaat. Renate en ik gaan alles op de voet volgen hoor, dus veel verhalen maken......:-))

    We love you !!!!

    Leo

  • 11 November 2009 - 10:20

    Karlijn:

    Waaaaauuuw! Dat ziet er goed uit hee! Het klinkt allemaal super, ben blij dat je zo'n lief gastgezin hebt. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Succes met je lessen! xxxx

  • 11 November 2009 - 11:18

    Stephanie:

    ahh wat tof! ziet er mooi uitt, fijn dat het zo'n goed begin is:D
    xx

  • 11 November 2009 - 11:33

    Annet:

    Zo dat ziet er goed uit!! Ik heb wel steeds aan je gedacht tijdens je vlucht. Zal ze toch niet weer dat zakje hebben moeten gebruiken? Gelukkig is het prima verlopen! Leuk gezin zo te horen. Succes met je Spaanse lessen. En lekker genieten dat je dit allemaal mag meemaken!

  • 11 November 2009 - 11:57

    Oma En Opa Van Karli:

    Hallo Yara.
    Zoals wij Karlijn volgen in Chichester, zo zien we ook graag de belevenissen van jou in de reisverslagen.
    Ook al is het wel een eindje van ons vandaan, je hebt toch het gevoel dat ze allemaal om je heen staan.
    Lijkt allemaal heel interessant.Veel succes daar en hou je goed.

  • 11 November 2009 - 12:25

    Sanne:

    WHaauuuu Yaartje ziet er heel mooi uit allemaal.
    En Spaaans kan je zeker lkker goed gaan leren zoo!
    Leuk dat ze je naar van alles meeneeemt:D
    Veeel plezier!
    XXX Liefss,, Ook van me mama!!

  • 11 November 2009 - 12:41

    Yvette:

    Wow Yara! Cool huis! Leuk om je verslag te lezen! Ik ga je bijhouden hoor! Have fun!
    Liefs, Yvette

  • 11 November 2009 - 13:38

    Giulia:

    je weet het nog niet yara,
    maar ik krijg later ook zo'n huis
    is zo!
    maar nee, echt mooi huis zeg!
    haha en vooral dat kruisje boven je bed doet het em haha
    ben benieuwd naar volgende verhalen!


  • 11 November 2009 - 13:46

    Christa:

    Hey Yara,
    Echt super leuk om te lezen! :D Je gaat het denk echtwel naar je zin hebben, leuke ervaring ook. Ik baal nog steeds dat ik gelijk ben gaan studeren hahaha. Wat schattig van je gastmoeder trwns.. Het huis ziet er ook leuk uit. Have fun! :D
    xxx

  • 11 November 2009 - 16:41

    Willem Den Horder:

    Hoi Yara, mocht je gastmoeder nog iemand willen adopteren... ik ben beschikbaar!
    Wat ziet dat er geweldig uit. En wat zul jij het naar je zin gaan krijgen.

    Mak er een mooie en leerzame tijd van !hasta la vista!

  • 11 November 2009 - 19:58

    Steven:

    Woow wat een groot huis! Lekker dat je een eigen badkamer hebt, maar is dat bed niet iets te klein? ;) Ik hoop snel weer wat van je te lezen.
    x

  • 12 November 2009 - 17:31

    Lizzy:

    Oh mijn god. gelukkig heb ik je gevonden! Ik vind het zo leuk voor je Yara! het klinkt allemaal écht geweldig! ik hoop dat je het echt superrrrrr leuk gaat krijgen. weet wel zeker dat dat gaat lukken! hoe kan ik trouwens met jou skypen? ik heb je iets verstuurd. we zien wel haha!
    HEEL VEEL PLEZIER DAAR EN HEEL VEEL KUSJES UIT CULEMBORGGGGGGGG.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    (lizzy)

  • 12 November 2009 - 19:51

    Jan Willem:

    ZO dan, ziet er allemaal zeer goed uit. Fijn dat het lieve mensen zijn, dat moet je altijd maar afwachten, en leuk om je vehalen te lezen, ook wij blijven je volgen natuurlijk. Geniet van ieder moment want het is zo voorbij. Hoe is het weer daar eigenlijk?

    Groetjes !

  • 13 November 2009 - 13:20

    Joeri:

    lieve zus

    hoe is het op school. Is het daar leuk?
    hoe is het daar in huis
    hier gaat alles goed.
    straks ga ik naar opa en oma. mama komt me halen. dikke knuffel joeri

  • 14 November 2009 - 21:39

    Karel:

    Hallo Yara,
    Ik heb net je site gelezen en ik moet zeggen dat ik die Mexicanen echt niet vertrouw. Waarom brengt die Karina jou naar je kamer? Wat spookt Hector uit? Hij heeft helemaal geen vrienden, maar plotseling duiken er een paar muchahos op op moment dat jij nog wat slaperig rondloopt daar na je lange vlucht. En vader een garage? Die man heeft zelf nooit een auto gehad. Kijk uit met ze. En eet geen burritos, zeker niet als 'zij' het aanbieden. Blijf alert. Ik hou deze lijn 24/7 open, just in casa.

  • 15 November 2009 - 13:20

    Opa & Oma Van Gendt:

    Hallo lieve schat Yara!
    We zijn hier even in Culemborg want marlies bangt ons straks naar Eindhoven, waar we vanavond in Alicante Rick en Joeri treffen, zodat we samen met het autotje naar de flat kunnen rijden en daar verheugen wij ons heel erg op.
    We vinden het leuk dat we al je foto's hebben gezien hier, en zijn blij dat je het goed getroffen hebt. En dat je het zo leuk vind om Spaans te leren. En dat die mensen zo aardig voor je zijn.
    We gaan nu weg en laten vanuit Spanje wel weer iets van ons horen!
    Dikke kus opa & oma,
    en de groeten aan je Mexicaanse moeder en al die andere leuke Mexicanen (opa).

  • 15 November 2009 - 13:36

    Opa/ Oma Leo En Riet:

    We zijn bij Rick en Yvon en zitten te kijken naar je site, het is echt geweldig allemaal wat we zien. Wat fijn dat je het zo getroffen hebt met de familie.Het geeft ons een heel fijn gevoel en zijn erg trots op je!Echt een volwassen griet.
    Goed dat je ook op school zo goed doet. We hopen nog veel nieuws van je te krijgen, we leven erg met je mee.
    Veel liefs van opa en oma Leo en Rietje.

  • 17 November 2009 - 00:36

    Sylvia:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van!

    X Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cuernavaca

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2010

Einde van een super avontuur

04 Maart 2010

THE Olympic Games

09 Februari 2010

Alweer op een nieuwe plek

17 Januari 2010

America baby!

22 December 2009

Eindelijk!
Yara

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 21234

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 December 2014

Stage lopen in Australië

14 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Malmö

08 November 2009 - 13 Maart 2010

Cuernavaca.Phoenix.Santa Barbara.Vancouver.Nelson

Landen bezocht: