America baby! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yara Gendt - WaarBenJij.nu America baby! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yara Gendt - WaarBenJij.nu

America baby!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

17 Januari 2010 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Ik weet dat het weer veel te lang heeft geduurd maar hier komt dan eindelijk weer een update.

Ik zal zoals gewoonlijk beginnen waar ik gebleven was, de tweede dag in Tucson. We zouden sowieso naar een vriendin van Joop en Marlies gaan en een oude auto bekijken voor Joop. We hadden nog even tijd ervoor en ik wilde heel graag de A in de bergen zien, Laura had verteld dat je dat gezien moest hebben. Dus reden we de snelweg op om naar die berg te rijden en opeens zagen wij de grote A. Snel dus was foto´s gemaakt vanuit de auto en toen op naar de vriendin van Joop en Marlies. Het was een vrouw die ze bij de Nederlandse bridgeclub in Boston hadden leren kennen en die nu in Tucson woont. Ze was heel aardig en we kregen daar een heerlijke lunch. Toen haar `vriend` nog langskwam bleek hij mensen te kennen die Mia nog kende van vroeger. Het werd nog leuker toen die ook in Tucson bleken te wonen en ze kwamen zowaar nog langs. Erg leuk dus allemaal, één gezellige boel. Na een paar uur bijgepraat te hebben gingen we door naar de volgende stop, een man die een oude auto had die Joop wilde bekijken (heel misschien kopen). Mia, Marlies en ik zijn een stukje door de wijk gaan lopen terwijl Joop een grondige inspectie deed. De man bleek uiteindelijk veel te veel voor de auto te vragen dus zijn we na een uurtje weer vrolijk weggereden. Op de weg terug kwamen we langs de weg die we ook heen hadden genomen. We bleken aan een heel groot auto ongeluk te zijn ontsnapt. Er waren 15 auto’s op elkaar geklapt doordat er zandstromen waren geweest.
Weer terug in Phoenix zijn we nog naar een marktje geweest in een mall en daarna zijn we heerlijk gaan eten in een Italiaans restaurant in die mall. Nog voordat we besteld hadden belde Chris op om te vragen of ik zin had om over een uurtje mee te gaan naar een ijshockeywedstrijd. Dat vond ik natuurlijk wel leuk, dus heb ik heel snel gegeten en daarna, hop, de auto in naar de Coyotes. Derrik had twee vrienden bij zich en Christina ging ook mee. Ik vond het heel leuk om het allemaal te zien en mee te maken en ook het ijshockey zelf vond ik hartstikke leuk. Na de wedstrijd zijn we nog even met zijn allen naar Marlies en Joop gegaan om Mia op te halen, mij te droppen en nog wat te drinken. De volgende dag was het de dag van kerstavond.
Chris, Kay, Mia en Christina zouden naar ons toekomen om te genieten van een heerlijke kerstavond maaltijd.
In de ochtend ben ik eerst met Marlies nog wat boodschappen gaan doen. Daarna heb ik met Joop, Marlies, Chris en Kay een bergwandeling gemaakt vlak bij ons huis. Het was heerlijk om weer even te bewegen en helemaal boven had je een heel mooi uitzicht over de hele stad. Het was maar een korte en kleine wandeling, aderhalf uur in totaal. Toen we weer thuiskwamen ben ik snel gaan douchen en omkleden want in de avond wilde in mee met Chris en Kay naar een kerkdienst. Marlies bracht mij naar Chris en Kay en toen gingen we met Mia, Christina, Kay en Chris weer naar de kerk. De dienst was best wel levendig en met heel veel muziek, het was best wel leuk. Daarna gingen we naar Marlies en Joop waar we eerst was cadeautjes hebben uitgepakt. Zelfs ik kreeg cadeautjes, wat ik echt niet verwacht had. Na de cadeautjes zijn we lekker gaan eten, Marlies had heerlijk gekookt. En toen was het de volgende dag alweer kerstmis. Kay had kerst onder haar hoeden genomen wat betekende dat we de dag begonnen met een kerstontbijt. De buren van Kay kwamen ontbijten samen met een vriend van Derrik, Marlies, Joop en mij. Chris was heerlijk allemaal eitjes, pancakes en crêpes aan het bakken en er was typische Amerikaanse gravy. Na het ontbijt zaten we allemaal natuurlijk hartstikke vol. Toen kwam zeker weten het hoogtepunt van de dag, (nog een keer) cadeautjes. Ze zeiden al tegen mij dat er een cadeau was voor mijn vanuit Nederland maar ik bleef denken dat het mijn werkvisum voor Canada zou zijn. Dat was het dus niet, het was iets veel leukers. Namelijk een kaartje voor de 5 km op de Olympische Spelen. Ik was door het dolle heen en heb meteen naar huis gebeld. Rick vertelde dat hij alles had uitgezocht en gekocht en dat mijn super lieve oom, Leo het heeft betaald. Nogmaals allebei, heel erg bedankt! Maargoed, laat ik niet afdwalen. Nadat echt alle cadeautjes waren uitgepakt gingen Marlies en Joop weer naar huis want we zouden in de avond weer een kerstdiner hebben bij Chris en Kay. Ik ben bij Chris en Kay gebleven en heb eerst lekker geskyped met Lizzy. Later ben ik nog met Mia een stuk gaan lopen met één van de honden. Toen we weer terug waren, kwamen na een uurtje een oude buurman/goede vriend van Chris en Kay met zijn twee dochters. Zij vieren feestdagen altijd met elkaar. Ik heb hem en Kay toen geholpen met bereiden van het avond maal. Ik vond het heel gezellig en toen we net bezig waren kwamen Marlies en Joop weer. Toen al het vele eten klaar was hebben we het lekker met zijn allen op zitten smullen. Het smaakte allemaal heerlijk en na het eten zaten we echt vol. Na het eten kwam er nog een hele grote puzzel op tafel waar Marlies en Chris heel serieus aan begonnen. Later heeft bijna iedereen er wel serieus een stukje aan meegeholpen. In de avond zouden een neef van Marlies en Chris, Tim, en zijn vriendin, Lindsey, aankomen. Zij gingen ook bij Marlies en Joop logeren dus ik was al verhuisd naar de kamer ernaast. Nadat zij bij Chris kwamen hebben zij nog wat gegeten en zijn we naar huis gereden. Tim en Lindsey waren van plan om naar de Grand Canyon te gaan en naar het tweede huis van Chris en Kay in de bergen. Mij leek het ook super leuk om dat allemaal te gaan doen dus ben ik meegegaan. Dus vertrokken we met zijn allen zaterdagmiddag naar Flagstaff, naar het tweede huis van Chris en Kay in de sneeuw. Mia reed met Chris en Kay mee en ik reed met Tim en Lindsey in hun huurauto mee. Het was heel grappig om het grote verschil te kunnen zien van weer als je twee uurtjes rijdt. In Phoenix was het heerlijk rond de 20 graden en in Flagstaff lag er een dik pak sneeuw en was het aan het vriezen. Chris noemde dat huis steeds zijn cabin maar het was gewoon een super groot huis met openhaard en veel slaapkamers. Eerst hebben we met zijn allen lekker wat gegeten en daarna ben ik met Mia en Kay een beetje door de buurt gaan lopen. Daarna hebben we heerlijk rond de openhaard gezeten en de film “The Hangover” gekeken. Aangezien ik nog helemaal geen warme kleren had en niet eens een winterjas heb ik alles geleend van Marlies en Kay. De volgende dag zouden Mia, Tim, Lindsey en ik naar de Grand Canyon rijden en daar dan een nacht slapen. Dus gingen we lekker op tijd slapen en vertrokken we de volgende ochtend met zijn vieren in de huurauto richting de Grand Canyon. De weg naar de Grand Canyon was heel mooi en het was maar een paar uurtjes rijden. Chris en Kay bleven in Flagstaff en zijn die dag weer terug gegaan naar Phoenix.
Toen we aankwamen bij de Grand Canyon hebben we de auto geparkeerd en zijn we een stuk gaan lopen langs de rand. Het was super koud maar de lucht was en strakblauw, perfect weer dus om alles mooi te bekijken. Nadat we anderhalf uur hadden gewandeld, zijn we op zoek gegaan naar een hotel. We hadden al vrij snel een kamer gevonden voor ons vieren vlak bij de Grand Canyon. We hebben eerst nog geborreld op onze kamer en zijn vervolgens naar een restaurant gelopen waar we heerlijk hebben gegeten. Overal werkte alleen maar Mexicanen dus ik heb zelfs nog wat Spaans kunnen oefenen. Lindsey had het idee om de volgende ochtend de zonsopkomst in de Grand Canyon te gaan kijken want dat scheen super mooi te zijn. Dat wilden wij natuurlijk ook wel en hij zou pas om half 8 opgaan dus dat viel nog mee. Dus stonden we de volgende ochtend vroeg op om in het verschrikkelijk koude weer erheen te rijden. Het weer was jammer genoeg veel slechter en nog veel kouder dan de dag ervoor. Dat zorgde ervoor dat de wind de al de sneeuw van de grond omhoog blies alsof het sneeuwde en de zon nauwelijks te zien was. We zijn dus na een half uurtje weer lekker naar het hotel gereden om te gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn we gaan douchen en vervolgens in de auto gestapt om door te rijden naar Sedona. Kay zei dat Sedona nog veel mooier was dan de Grand Canyon dus we waren erg benieuwd. Toen we doorheen reden was het inderdaad allemaal super mooi en indrukwekkend. Toen we dat gezien hadden zijn we weer gaan rijden richting Phoenix. Dat was nog een paar uur rijden. Onderweg zijn we nog ergens gestopt om een heerlijke hamburger te eten in een soort casino. Eenmaal weer terug in Phoenix zijn we naar een groot soort winkelcentrum gegaan waar we nog even hebben geshopt. En vervolgens had Marlies thuis heerlijke lasanga klaar staan. De volgende dag zijn we met zijn allen naar Mexico gegaan. De tandartsen zijn stukken goedkoper in Mexico en op ongeveer 3 uur rijden van Phoenix is een stad, Yuma, waar je over de grens kan lopen. Mia had een gaatje en iedereen wilde wel een dagje naar Mexico. Dus vertrokken we met Chris, Kay, Christina, Mia, Marlies, Joop, Lindsey en Tim s’ochtends naar Mexico. Na een aardige rit konden we de auto parkeren in de USA en vervolgens over de grens lopen. We kwamen in een stadje waar iedereen Amerikaans sprak, je in dollars moest betalen en het absoluut niet Mexicaans aanvoelde. Maar we hebben een hele leuke dag gehad, veel geshopt en heerlijk gegeten. Mia haar tandarts afspraak duurde best wel lang en ze zou nog een paar keer terug moeten komen als ze de behandeling zou doen. Na een lange dag zijn we weer met zijn allen naar huis gereden. De volgende dag ben ik met Kay gaan shoppen want ik had al mijn winterkleren nodig voor in Vancouver. Het was een vermoeiende maar hele gezellige dag. We zijn heel goed geslaagd met een koffer, 3 truien, 2 lange mouwen shirts, 2 paar sneeuwbestendige laarzen, een sjaal, muts en handschoenen. We hebben echt aan één stuk door gewinkeld en nog hebben we niet mijn hele lijst kunnen afwerken. We hadden ook nog een winterjas laten weghangen bij een ander filiaal van een winkel ook in Phoenix. Na het shoppen ben ik met Kay meegegaan om bij hun te eten. Daarna gingen we naar de basketbal wedstrijd van de Phoenix Suns tegen de Boston Celtics. Tim had al lang geleden kaartjes gekocht en Chris en Kay hadden ook kaartjes. Uiteindelijk wilde Mia en Derrik ook nog mee. Een vriendin van Lindsey die in Phoenix woont, ging ook mee. Wij zaten met zijn drieën helemaal op de aller bovenste rij waar we wel een heel goed zicht hadden over het hele stadion. De Suns wonnen dik en als ze iets van 90 punten zouden scoren kreeg iedereen een gratis taco. Daar wilde wij de Suns natuurlijk wel voor aanmoedigen aangezien de wedstrijd verder een beetje saai was. Die 99 punten haalden ze makkelijk en ons vak had zelfs nog iets gewonnen. Ook al hadden we allemaal geen idee wat en hebben we nooit een prijs gezien. Na de wedstrijd zijn we dus die super vieze taco gaan halen en daarna lekker naar huis gereden.
De volgende dag was het al weer 31 december. Oud en nieuw ging gevierd worden bij Marlies en Joop en Lindsey en Tim hadden bijna al de hapjes verzorg. Mia kwam oliebollen bakken bij Marlies en Tim en Lindsey stonden dus bijna de hele dag in de keuken. Ik heb even geholpen met jalapenos snijden, met handschoenen aan. Toen ik die uitdeed was ik wel zo dom om nog wat zaadjes op te vegen en daarna in mijn oog te wrijven. Ik kan je vertellen dat doet heel erg pijn, ik heb er 10 minuten van staan huilen. Maargoed, iedereen was dus druk aan het koken en ik ging met Chris en Kay mijn winterjas kopen in het andere filiaal en een bergwandeling maken. We hebben de camelback mountain beklommen die nog best pittig was af en toe. Toen we boven op de top stonden was het 12 uur in Nederland dus heb ik nog even gebeld met thuis. Ook heb ik geprobeerd mensen een smsje te sturen met mijn nieuwe Amerikaanse nummer want mij Nederlandse nummer is tijdelijk buiten gebruik. Toen we weer veilig en heel beneden aan de berg stonden zijn we snel naar huis gereden. Daar waren de koks zo goed als klaar met al het heerlijks. We hebben allemaal even snel gedoucht en toen was het wachten op de gasten. Marlies had een aantal buren uitgenodigd, Chris en Kay en hun buren en nog wat mensen. Een vriendin van Lindsey zou ook komen met haar man. Het werd een hele gezellige avond met heerlijke hapjes en ik poker soort van geleerd. Toen het twaalf uur was, was het wel een beetje anders. Er was geen vuurwerk, iedereen wenste elkaar gelukkig Nieuwjaar en om 12.10 vertrok iedereen weer. Wij hebben nog even opgeruimd en zijn daarna lekker gaan slapen. De moeder van Kay maakt elk jaar op 1 januari een typisch nieuwsjaar diner. Omdat we nog niet vol genoeg zitten van al het eten van de dagen ervoor is het lekker uitgebreid. Daar gingen we dus met zijn allen de volgende dag heen. Het eten was heerlijk en het weer was ook lekker warm. Het was wel weer raar om te bedenken dat het mijn laatste dag met iedereen was. Ik zou zaterdag ochtend vertrekken naar LA. Lindsey en Tim vertrokken ook zaterdag ochtend maar nog vroeger. Na het heerlijke eten ben ik met Chris en Kay meegegaan om alle foto’s die Kay had gemaakt op mijn laptop te zetten. Ik zou eigenlijk met Tim en Lindsey meerijden heel vroeg naar het vliegveld. Maar Chris bood aan om mij later te brengen omdat ik anders 3 uur op het vliegveld nog extra moest wachten. Na alle koffers ingepakt te hebben en van iedereen afscheid te hebben genomen vertrokken Chris, Mia en ik om half 7 vanuit Marlies’ naar het vliegveld. Daar was ik heel blij dat lieve Mia mij hielp met inchecken met al mijn koffers. Bijna bij de gate dacht ik nog even dat ik mijn laptop was vergeten bij Marlies. Uiteindelijk bleek hij gelukkig gewoon bij de douane te liggen.
Het vliegen naar LA ging heel erg goed, ik zat business class, zonder te weten waarom. De vlucht was heel rustig en ja nu komt het, ik heb niet overgegeven! Dat maakte natuurlijk mijn hele dag al goed. Eenmaal al mijn koffers gevonden op het vliegveld van LA zou ik opgehaald worden door een transfer mannetje die mij naar mijn huis zou brengen. Het duurde een tijdje voordat hij kwam maar uiteindelijk kwam dat allemaal goed. We moesten nog een paar andere studenten ophalen die ook in Santa Barbara gingen wonen. Dat bleken 3 Aziaten te zijn. Ze konden niet zo goed Engels en waren niet echt spraakzaam dus ik heb gezellig met de driver zitten praten. Na ruim 2 uur in de auto te hebben gezeten werd ik als eerste bij mijn huis afgezet. Die andere mensen bleken in andere huizen te wonen. Toen ik aankwam waren er 2 Brazilianen die er al een paar weken woonden, 2 Franse zusjes die ook net waren aangekomen en een Zweedse jongen. De kamer die ik kreeg was een best grote 3persoons kamer met 2 hoogslapers, een badkamer en een apart kamertje met een bed erin. Het was alleen nogal teleurstellend dat de kamer nog niet af was. Er hingen geen gordijnen, het stonk een beetje naar verf, er waren allemaal kleine dingetjes die nog afgewerkt moesten worden en het licht werkte niet. Ze zouden de komende week de badkamer veranderen, een tv plaatsen, gordijnen ophangen en de kamer verder afmaken. De manager, Olga, is een hele koude, kille en niet echt aardige Russische vrouw. Zij zei dat ik wel in dat kleine kamertje kon slapen omdat daar wel gordijnen hingen. Toen ik daar naar binnen liep stonk het er zo erg naar verf dat ik uiteindelijk maar dat matras voor het raam in de grote kamer heb gezet. Nadat ik mijn koffers een beetje had uitgepakt en het huis een beetje had bekeken zag ik ook de Franse meisjes voor het eerst. We zijn met zijn 3en boodschappen gaan doen omdat we natuurlijk allemaal niks in huis hadden. Het was een beetje zoeken maar uiteindelijk hadden we een soort supermarkt gevonden. We besloten maar iets te kopen wat we voor ons 3en konden koken. Eenmaal weer thuis, onder het koken, kwam de Braziliaanse jongens even gezellig een praatje maken. Zij waren meteen heel aardig en zeiden meteen: “Als we ergens mee kunnen helpen of als je iets wil weten, vraag het maar aan ons.” Dat was natuurlijk wel fijn, ze zeiden ook dat we maandag met hun mee konden lopen naar school. In de avond ben ik lekker vroeg gaan slapen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd hoorde ik opeens allemaal Nederlands. Toen ik ging kijken bleek er een Nederlandse jongen te zijn aangekomen, Roy. We zijn toen met de Franse meisjes en de Braziliaanse jongens naar het centrum gegaan. Daar hebben we een beetje door de hoofdstraat gelopen, State Street. Daar zitten heel veel winkels, bijna alles wat je kunt bedenken. En aan het einde van die straat is het strand. Het is vanaf ons huis ongeveer 20/25 minuten lopen naar State Street. Nadat we State Street hadden gezien zijn we met de bus naar het strand gegaan. Het strand ziet er op zich wel mooi uit maar het water was echt super koud. Toen we aan het einde van de dag weer thuis waren kwamen er een paar uur later nog 2 Nederlandse jongens, Tijs en Floris. Die 3 jongens gaan op 5 maanden College doen hier.
De volgende ochtend zijn we met zijn allen naar school gelopen, ongeveer 30 minuten. Daar kregen alle nieuwe studenten een test die ze moesten doen om het niveau te bepalen. Verder kregen we ook nog allemaal welkomstpraatjes enzo. Er waren buiten gewoon veel nieuwe studenten, meer dan 60. Aan het einde van de dag kregen we ons level en ons rooster. Er is level 1-6 waarbij 6 het hoogste is en ik zit in 5. Op het rooster stond dat ik elke dag les zou hebben van 8 tot 11.15. Toen we weer thuiskwamen zijn we naar een grotere en betere supermarkt gegaan om boodschappen te doen.
Bouwvakkers waren de hele week druk bezig met mijn kamer als ik uit school kwam dus dat was een beetje jammer. Gelukkig vertrokken zij rond 4 uur weer dus kon ik een beetje mijn kamer inrichten enzo. Dinsdag was dus de eerste echt schooldag. Er zijn vooral heel veel Brazilianen bij ons op school en veel Aziaten. In mijn klas zitten ook veel Brazilianen en een paar Aziaten. Verder nog een paar meisjes uit Duitsland. Na school ben ik dinsdag zelf naar State Street gegaan om eens even goed rond te kijken. Ik zag de winkel Forever 21 en die is echt heerlijk. Je kunt er gewoon uren rondlopen en de volgende dag weer. Woensdag was weer een beetje hetzelfde, naar school gaan en daarna ben ik de stad in gegaan met de Franse meisjes. Elke woensdag avond is er een plek waar het 18+ uitgaan is, Sharkeez. De Braziliaanse jongens hadden gevraagd of de Franse meisjes en ik meegingen, eerst naar vrienden van hun en daarna uit. Ik hoorde het pas heel laat en moest nog koken en eten toen zij weg wilden dus ik zei dat ik later wel naar Sharkeez zou komen. Na het eten ging ik nog een spelletje spelen met Tijs en Roy, kingen. Toen ik net weg wilde gaan naar Sharkeez kwamen de Franse meisjes thuis. Ze waren hun id vergeten en waar dus niet binnen gekomen. Ik ben toen natuurlijk niet meer gegaan en lekker gaan slapen. Donderdag was een beetje hetzelfde. Eerst natuurlijk weer gewoon naar school gegaan en daarna een beetje thuis gekloot om en rond en het huis. Daarna nog wat boodschapen gedaan. Vrijdag hadden we weer school en ben ik na school met het Franse meisje de stad in gegaan, het was heel gezellig. Zaterdag ben ik vervolgens op city tour gegaan naar LA. Ik moest om 9 uur bij het busstation downtown zijn. Er bleken zich nog 11 andere Braziliaanse meisjes hebben ingeschreven van een andere school en een Braziliaanse jongen uit mijn klas. We gingen in een hele grote auto op weg. Eerst reden we naar Santa Monica maar stopten we bij het Malibu bord. Eenmaal in Santa Monica kregen we anderhalf uur vrije tijd om alles een beetje te bekijken. We zijn toen een beetje over de pier gaan lopen. Daarna reden we door naar Venice Beach. Dat vond ik echt super leuk, het deed mij een klein beetje denken aan Amsterdam. Er was een grote, lang boulevard met allemaal restaurantjes en winkeltjes eraan. Daarnaast was een soort parkje waar je in het gras kon zitten en waar veel skateboarders waren. En naast het gras was het strand. Ik ben met een paar meisjes lekker wat eten gaan halen en in het gras gaan zitten. Daarna hebben we nog een beetje over de boulevard gelopen en wat winkeltjes bekeken. Toen we allemaal weer in het busje zaten reden we nog een beetje door Venice beach, ze wilden eigenlijk Venetië namaken maar dat is niet helemaal gelukt. We zijn toen doorgereden naar Beverly Hills, naar Rodeo Drive, de super dure winkelstraat. Daar hebben we weer een beetje rondgelopen, foto’s genomen en gewinkeld. Het leek een beetje op de PC vond ik. Na Rodeo Dr. zijn we nog door Beverly Hills gaan rijden om wat mooie huizen te zien. Ook hebben we nog even bij het Beverly Hills bord gestopt om een foto te maken. Toen we dat allemaal hadden gedaan zijn we door Sunset Boulevard gereden. We zijn toen doorgegaan naar een berg, naar de top, waar je een mooi uitzicht had over heel LA en waar je het Hollywood sign kon zien. Daar hebben we natuurlijk weer veel foto’s gemaakt. Vervolgens zijn we helemaal naar beneden gereden naar Hollywood. Daar hadden we vrije tijd om rond te lopen en avond te eten. Er was een concert van een Japanse band ergens boven op een gebouw. Dat was wel grappig om te zien en verder waren er super veel toeristische winkels. Natuurlijk hebben we ook alle sterren die op de grond liggen bekeken. Het was best wel grappig om daar rond te lopen en ook best indrukwekkend. Er was ook een grote mall waar we nog even lekker hebben geshopt. Ik kwam daar in een winkel zelfs nog de Braziliaanse jongens tegen die bij mij in huis wonen. Die waren met vrienden een weekendje naar LA gegaan. Toen we alles wel een beetje gezien hadden gingen we in de auto weer terug naar Santa Barbara. Ik ben nog thuis gebracht door de driver omdat in anders naar huis moest lopen. Zondag heb ik lekker rustig aangedaan, beetje uitgerust en heel lang met Karlijn geskyped. Zij heeft kennis gemaakt met mijn Nederlandse huisgenoten. Omdat er wat problemen waren met het huis waar we in wonen is er zondag een mail naar interlanguage gegaan namens ons alle vier. Ook is er zondag een nieuwe jongen aangekomen, een Zwitser Micha. Ook zou er donderdag een Zwitsers meisje komen, Simone. Maandag kregen we daar het antwoord op dat er een vrouw van de housing department van het college langs zou komen om te praten. Zij was wel aardig maar het kwam over alsof ze ons niet zo heel erg mocht. Uiteindelijk ben ik in de avond, na het boodschappen doen, nog met Roy en Tijs naar een appartement voor hun gaan kijken. Dat was de oplossing volgens die vrouw maar het is het niet geworden. Ook heb ik mij op school ingeschreven voor een excursie naar San Francisco van vrijdag t/m zondag. De Braziliaanse jongens gingen met de Franse meisjes in de avond eerst naar La Brezza naar vrienden en daarna naar Sharkeez. Ik zei dat ik later naar hun vrienden zou komen omdat ik nog moest eten, again. Toen ik later voor La Brezza stond wist ik niet het appartement number dus probeerde ik de Franse meisjes te bellen. Helaas namen die zelfs een half uur later en na 10 keer bellen niet op dus ben ik maar weer naar huis gegaan. Dinsdag had ik op school geregeld dat ik vanaf dan meer les zou gaan krijgen. Op maandag en woensdag heb ik van half 12 tot 1 een soort maatschappijleer en op dinsdag en donderdag heb ik business les van 12 tot half 2. Dinsdag was dus de eerste keer, het was op zich wel interessant en ook wel leuk om wat meer diepgang te hebben. Een Braziliaans meisje uit mijn klas, Marina, doet deze lessen ook allemaal. We hebben dus samen snel geluncht en zij is heel aardig. Toen ik weer thuis was ben ik nog met Floris en Tijs de stad in gegaan. Eerst een beetje in wat winkels rond gekeken en daarna natuurlijk weer boodschappen gedaan. Dinsdag kwam er ook nog een nieuwe Braziliaanse jongen, Gabriel. We wonen hier nu dus met 11 man. En toen was het alweer woensdag. Woensdag ochtend, op weg naar school, heb ik interlanguage gebeld om even goed te kunnen praten. Beetje jammer dat mijn beltegoed op was na 10 minuten waardoor mijn telefoon gewoon uitviel. Na onze normalen lessen hadden Marina en ik dus in de middag business les. Een paar Braziliaanse jongens hebben ook die lessen, Marina kende hun al en ze zijn heel aardig. Na school had ik afgesproken om met de Braziliaanse jongens in de avond naar hun vrienden te gaan in La Brezza en daarna naar Sharkeez. Ik zou nu meteen met hun meegaan zodat het deze keer allemaal goed zou gaan. Dus na het eten gingen Filippe, Andre (de Brazilianen) Roy en ik naar La Brezza. Daar waren nog allemaal andere klasgenoten van mij en was er een soort feestje. Na een tijdje gingen we daar weg en met de taxi naar Sharkeez. Toen we daar aankwamen was er een super lange rij. We hebben iets van een uur in de rij gestaan en zijn misschien een meter opgeschoten. Toen we door hadden dat het niet ging werken ben ik met Roy weer naar huis gegaan, de Brazilianen waren met een andere taxi gekomen en hebben we niet meer gezien. Eenmaal thuis hebben we het nog gezellig gehad met de Zwitser, Micha. De volgende dag moesten we natuurlijk weer gewoon naar school ook al had in me een beetje verslapen. Na school heb ik lekker rustig aangedaan en een beetje in de tuin gezeten. In de avond ben ik met Roy, Tijs en Micha uit eten gegaan in het centrum. Vrijdag was de dag dat ik naar San Francisco zou gaan. Eerst gewoon naar school geweest natuurlijk tot 11.15 uur en daarna snel naar huis gegaan. Ik was een beetje vergeten om mijn tas eerder in te pakken dus moest ik dat nu in een half uur doen. Daarna ben ik met mijn zware tas naar school gelopen omdat de bus niet op de goede tijd ging. Er gingen maar een paar mensen van onze school mee maar heel veel mensen van andere taalscholen. We gingen dus met een grote bus eerst die mensen ophalen. Vervolgens zou het 6 uur rijden zijn naar ons hotel in SF. In de bus was er een Duits meisje, Steffy, dat alleen was. Marina, een andere Braziliaans meisje, Danielle, en ik hadden nog iemand nodig voor de 4persoons kamer dus dat werd Steffy. Het was al best gezellig in de bus dus dat ging wel goed komen. We zijn na een paar uur in King City gestopt om te kunnen avond eten. Omdat we wat file hadden gehad onderweg duurde de reis zelf 7/8 uur. We zijn eerst nog naar Treasure Island gegaan, waar je de hele stad heel mooi kon zien in het donker met alle lichtjes, om foto’s te maken. En daarna naar het hotel gegaan, het Pickwick hotel. Een aantal Braziliaanse jongens van school waren met nog wat vrienden zelfs naar SF gegaan en zaten in een hotel vlak bij ons. In de avond zijn we naar hun toegegaan en hebben we daar wat gedronken en een hele leuke avond gehad. Het werd een beetje laat dus we hadden maar kort geslapen toen we de volgende ochtend weer wakker werden. Voor zaterdag stond de city trip op het programma. Om half 9 vertrok de bus naar om als eerste naar Civic Center te gaan en hebben daar wat foto’s gemaakt. Daarna reden we door naar Alamo Square waar de beroemde huizen staan, de painted ladies. Natuurlijk hebben we daar weer foto’s gemaakt en daarna zijn we de bus in gegaan naar de volgende spot. Dat was Twin Peaks, een uitkijkpunt boven op bergen waar je de hele stad mooi kan zien. Voor de verandering hebben we daar foto’s genomen. Toen we dat allemaal gehad hadden zijn we door een deel van het Golden Gate Park gereden naar de Golden Gate Bridge. Daar hadden we aardig wat vrije tijd om rond te lopen en over de brug te lopen. Het was de hele dag al best fris maar daar werd het nog kouder omdat het aardig waaide. Hierna zijn we naar de bootopstap plek gegaan voor het eiland Alcatraz. We hadden van te voren een beetje vrije tijd om naar Fisherman´s Warf/Pier 39 te gaan. Dat was niet heel bijzonder maar wel leuk om even gezien te hebben. Vervolgens gingen we met de boot naar Alcatraz waar we ruim een uur rond hebben gelopen. Het was op zich wel interessant maar ik vond het niet onwijs leuk. Toen we weer terug aan wal waren hadden we nog vrije tijd om te gaan lunchen. We zijn weer terug naar de pier gegaan om daar lekker te eten. Als je uit het raam van het restaurant keek kon je allemaal zeeleeuwen op plateaus zien liggen. Om 5 uur moesten we weer terug bij de bus zijn om een cable car ride te gaan maken. Dat was wel heel leuk om te doen en om nog wat meer van de stad te zien in het donker. Daarna hadden we de rest van de avond vrij om te gaan shoppen en te gaan eten. Zo goed als naast ons hotel zat een grote shopping mall dus wij hebben ons uitstekend vermaakt met sales in elke winkel. Later hadden we weer afgesproken met de Braziliaanse jongens en hebben we met hun in een Thais restaurant gegeten. Nadat wij al onze tassen naar onze hotel kamer hadden gebracht zijn we weer naar hun hotel gegaan. We waren allemaal best wel moe dus hebben een beetje tv gekeken en zijn toen weer op tijd naar ons hotel gegaan. De volgende ochtend vertrok de bus om 12 uur weer naar Santa Barbara. Daarvoor ben ik samen met Steffy nog naar Chinatown gelopen. Het was leuk om dat gezien te hebben en het was maar 15 minuten lopen. Toen we weer terug kwamen bij het hotel hebben we nog wat sushi gekocht voor onderweg. En toen moesten we weer 6 uur in de bus zitten naar huis. Onderweg zijn we weer gestopt in King City en om 7 uur waren we weer in het centrum van Santa Barbara. Ik heb een taxi gedeeld met Marina naar huis omdat het regent en zij vlak bij woont. Toen ik thuis kwam las ik in mijn mail het super fantastische nieuws dat ik een slaapplaats heb voor in Vancouver. Super blij ben ik natuurlijk met dat goede nieuws. En dan ben ik helemaal up to date. Ik ben de hele week bezig geweest met dit verhaal en ik wilde het eigenlijk al veel eerder af hebben. Maargoed, nu zijn jullie weer helemaal bijgepraat.
De tijd vliegt hier weer voorbij, ik heb nog maar 3 weken te gaan.
Ohja, foto´s staan natuurlijk weer op http://picasaweb.google.nl/yaravg
Ben benieuwd naar jullie reacties!

• 18 Januari 2010 - 09:17

Rick, Yvon En Joeri:

Hoi Yaartje,

Weer een heerlijk verhaal! En goed nieuws voor Vancouver! We hebben alleen geen oog meer dicht gedaan nadat je ons vannacht om 04.25 uur het goede nieuws wilde melden.
    Vanavond spreken we je weer op skype. kusjes xxxxxxxx

• 18 Januari 2010 - 09:25

Willem Den Horder:

Wat een geweldig verhaal. Wat doe jij een boel ervaringen op! Leuk dat je bij de Olympische Spelen zult zijn. Heel veel plezier verder.
    Greets, Annet en Willem

• 18 Januari 2010 - 10:10

Loosdrecht:

Wat een verslag Yara, we hebben 'm uitgeprint, zodat we het nog 's kunnen lezen, dikke kus van je OpaenOma, loosdrecht

• 18 Januari 2010 - 16:12

Steven:

Wat gaaf dat je aan de West Coast, nu Californië, dan Vancouver, ook zo veel beleeft. Geniet van Santa Barbara (en het warmere weer dan hier)!
    xxxx Steven

• 18 Januari 2010 - 17:24

Karlijn:

Lieve Yaar!
    Onwijs gaaf wat je allemaal weer meemaakt in toch best wel een korte tijd! Mooi verhaal ook weer. Heb net ook je foto's even weer bekeken, super gaaf zeg! Die wedstrijd ook, helemaal top. Je ziet er trouwens goed uit meid :) En ik ben heel blij datje het nog steeds zo naar je zin hebt. Ik kan trouwens vandaag skypen!! (Had je sms wel gehad, maar heb geen btw meer om terug te sturen..) 9 uur 's avonds mijn tijd? Dat is dus ehmm 1 uur 's middags jouw tijd.
    Liefs en een dikke kus

• 19 Januari 2010 - 10:27

snel weer skypen jaaaa
    ik mis u

• 19 Januari 2010 - 21:42

Mia:

Hi, Goed van je Yara dat je nu "bij"bent, vond 't leuk om weer even met je naar de Canyon te gaan!!!! en Kerst te vieren!!!!Ben blij dat je wat hebt in Vancouver, je zult 't 'n fijne stad vinden, als 't niet te koud is, moest je 'n keer 'n fiets huren!!!
    Heb je de post nu gekregen ? gek toch he? Hoop dat 't nog komt!!
    't Allerbeste en nog veel plezier!!! Liefs Mia

• 22 Januari 2010 - 13:49

Joeri:

Lieve zus,
    Het is al bijna weekend, maar ik heb er niet zo'n zin. Zondag ga ik om 12 uur weer naar huis.Gister had ik me verstopt in de kast op school.De juf kon me nergens vinden en was ongerust geworden. Toen kwam ik weer tevoorschijn en moesten we allebei erg lachen. tot de volgende keer.
    dag lieve zus en ook de groetjes van Nympha en Inge en de rest van de klas.

• 27 Januari 2010 - 19:50

Yvon:

Hallo Yaar,

Leuk weer nieuwe foto's op de site. Zo te zien is er veel bijgebouwd in Las Vegas. Moet je een keer gezien hebben!
    De foto in de disco in Sanata Barbara ziet er goed uit,je vermaakt je prima!
    Dikke x.

• 30 Januari 2010 - 19:32

Monique:

Ha die Yara!
    wat een verslag weer zeg, gaaf! Raad eens wie er in San Francisco waren het weekend nadat jij er was? Willem en ik, als verrassing voor zijn verjaardag zijn we een lang weekend naar SF gegaan, erg leuk!
    Als we een week later waren gegaan hadden we elkaar tegen het lijf kunnen lopen!
    Wat goed zeg, dat je een slaapplaats in vancouver hebt, waar zal je zijn? En daarna naar ons, gezellig!
    Liefs en groetjes, Monique

• 01 Februari 2010 - 15:07

Rick Yvon Joeri:

Hoi Yara,

wat een leuke foto´s weer, van je huisgenoten en van santa Barbara. geniet van je laatste week en tot op skype. x x x x x x

• 05 Februari 2010 - 12:00

Ik zat gister iets te kijken over 12 maart en toen dacht ik

YARA KOMT AL SUPER SNEL TERUG!

dus maak er maar het beste van en wij zullen je met open armen weer ontvangen

• 09 Februari 2010 - 15:23

Sophie:

oh en ik weet trouwens wel dat je 13 pas teurg komt maar 12 gaan g en ik naar ein concertje
    en de 13e naar joooou